Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 29 maart 2024

Lente

 Hallo allemaal,

Het is inmiddels Lente en daarom deze keer een lente kaart.

Ik heb het prachtige papier Spring is Here van Mintay gebruikt.

Deze keer is het een shakerkaart geworden.

 Deze kaart had ik gemaakt voor de paasswap in de facebook groep van create it with hobbyvision!


Voor de basis heb ik gekozen voor het florence smooth cardstock ivory.
Je hebt nodig:
1x cardstock van 15,1cm hoog x 30,2cm breed.
Dit ril je op 15,1 (rillijn is 15,1cm)
Je krijgt dan een dubbele basiskaart van 15,1cm x 15,1 cm.
Zie foto hieronder


Voor het designpapier heb ik gekozen voor de Spring is Here lijn van Mintay.
Deze lijn heeft prachtig frisse kleurtjes.
Ik heb de stansmal van de JMA Romantic Moments lijn gebruikt.
Als eerste stans je de grootste mal uit.


Daarna stans je de grootste ronde mal uit.


De randen heb ik beïnkt met Distress ink antique linnen.



Daarna heb ik deze 2 lagen op elkaar geplakt en toen ik de basis geplakt.
De opening van de kaart zit aan de onderkant.
Zie foto hieronder.


Nu stans je het randje voor het shakergedeelte uit.
De randjes weer beïnkten met distress ink antique linnen.
Zie foto hieronder.


Nu snij je een stukje acetate op maat voor het het frame en dit plak je vast.
Daarna heb ik een rand/bakje gemaakt met de foamstrips van JeJe.


Dan snij je een stuk designpapier op maat wat precies op het bakje wat je gemaakt hebt past.
Ik plak het er altijd al voor een deel op. Alleen het bovenste deel laat ik nog open.
Daarna kies je je shakermateriaal uit en dit kun je via de bovenkant in het shakergedeelte doen.
Als je vind dat je genoeg shakermateriaal hebt sluit je het shakergedeelte helemaal.
Nu is het shakergedeelte klaar!



Nu plak je het shakergedeelte op in het midden van de kaart.
Daarna kun je de kaart lekker gaan op maken.
De plaatjes komen uit het die-cut setje van Mintay Spring is Here.
De bloemen zijn van 49-and market.
Het lint is van JMA Romantic Moments.
De takjes heb ik gestanst met een stans van Studio Light.
De letters heb ik gestanst met een stans van ECD.
De pareltjes zijn van JMA.



Hier het eindresultaat!



Ik hoop dat jullie het weer een leuke blog vinden.

Lieve groetjes Martine Krol

Hieronder vind je de gebruikte materialen: