Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zondag 31 maart 2024

Happy Birthday

Hoi,

Leuk dat je dit blog bericht van mij gaat lezen. Deze keer wil ik je inspireren met een kaart die ik heb gemaakt met een Dutch Doobadoo mal.


Om te beginnen heb ik de mal aan de buitenkant omgetrokken met potlood op wit cardstock. 


Vervolgens heb ik deze uitgeknipt. 


Vervolgens heb ik dit herhaald met het design papier. En deze keer heb ik de Sunny Love van LemonCraft gebruikt. Ik wilde er nog een extra matlaagje bij hebben en dus heb ik de binnenste lijn nog een keer op blauw cardstock getekend en dat ietsjes groter uitgeknipt.

Met een paper distresser heb ik de randjes van het designpapier ruwer gemaakt. En vervolgens heb ik dit opgeplakt. 

Om de kaart te kunnen sluiten in dit geval heb ik aan de voorkant nog een lintje geplakt. 



Op mijn bureau stond nog een leuke randpons en die wilde ik ook gebruiken bij deze kaart. Ik heb uit wit cardstock een leuke border gestanst dik vervolgens aan de binnenkant op de flappen hebben geplakt om er zo ook een pocket mee te maken. 


Op het middelste deel heb ik een stukje blauw cardstock gebuikt met een kantje en een lintje. De blauwe strook heb ik alleen links en rechts met dubbelzijdig tape vastgeplakt, zodat ik ook hier nog weer labels achter kon doen. 
Om het geheel af te werken heb ik er nog wat parels op geplakt.


Om de labels te maken heb ik en labelstans van Veassen Creative gebruikt en hierop heb ik ook weer stukjes design papier gebruikt. Het designpapier heb ik ook weer bewerkt met de paper distresser.

Op de gaatjes in de labels heb ik nog een reinforcer geplakt en er vervolgens een blauw lintje en wat Hemp Cord er doorheen gedaan. 



Nu was de binnenkant van de kaart klaar, maar de buitenkant vond ik nog wat saai. 

Met de bloemenstans Florals 21 van Elizatbeth Craft Design heb ik 2 bloemen gestanst uit Flower Foam. Met de Flower Centers stempel van Elizabeth Craft Design heb ik de harten van de bloemen gestempeld en met de Tumbled Glass van de Distress Oxide heb ik de harten nog wat kleur gegeven. Deze kleur paste heel mooi bij het papier. 

Bij het in elkaar plakken van de bloemen merkte ik dat ik het leuker vond om 1 grote bloem te maken en dus heb ik alle bloemblaadjes in 1 bloem verwerkt. 

Bij de Florals 21 zitten ook hele mooie takjes en die heb ik uit het blauwe cardstock gestanst om zo in dezelfde kleur te blijven werken. 


Tot slot op heb ik de bloem op de kaart geplakt en om het geheel af te maken heb ik nog wat tickets van 49 And Market uit de collectie Color Swatch Ocean toegevoegd. 


En natuurlijk kon ook een tekst niet ontbreken. De tekst komt uit de Jenine's Mindful Art collectie. 



Dit is dan het eindresultaat van mijn kaart geworden met lekker zomers papier.





Ik hoop jullie weer geïnspireerd te hebben. De producten die ik heb gebruikt, vind je in de webshop door op de afbeeldingen hieronder te klikken. 

Heel graag tot een volgende keer!






Geen opmerkingen: