Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 16 maart 2024

Victorian Dreams Fun Fold Card

                                                                    Hallo allemaal,


Deze keer een kaart gemaakt met de prachtige JMA Victorian dreams collectie.
Het modelletje had ik gezien op het 
youtube kanaal van Sam Calcott.
Ik heb de maten van inches omgezet naar cm.
Als je de kaart in elkaar vouwt is hij 15cm x 15cm.


Voor de basis heb ik het cardstock Florece smooth ivory gebruikt.
Je hebt nodig:
3x 15cm breed x 7,5cm hoog. Deze ril je op 3,75cm. De rillijn is 15cm.
2x 15cm breed x 10cm hoog. Deze ril je op 1cm en 9cm. De rillijn is 15cm.
1x 15cm breed x 6cm hoog. Deze ril je op 1cm, 3cm en 5cm. De rillijn is 15cm.




Nu pak je de 3 delen cardstock van 15cm breed x 7,5cm hoog.
Op 1 stuk doe je op de linker kant lijm (zie eerste foto hieronder) en deze plak je vast aan de rechterkant van het andere stuk cardstock(zie 2e foto hieronder). Daarna pak je het andere deel dat nog over is en
hier doe je op de rechterkant lijm en deze plak je aan de linkerkant vast.



Nu pak je het stuk cardstock van 15cm breed x 6cm hoog.
Je doet nu lijm op beide buitenkanten van het 1cm gedeelte.
Zie foto hieronder.


Dit deel plak je dan in de onderkant van het deel dat je al gemaakt had.
Op onderstaande foto's kun je zien hoe het eruit moet komen te zien.



Nu pak je de 2 delen van 15cm breed x 10cm hoog. 
Deze plak je alleen met de plakstrook vast op het deel dat al klaar was.
Dit doe je aan beide kanten. Let wel op dat je de plakstrook in het midden plakt.
Dit kun je het beste zien op de 4e foto hieronder.
Daarna plak je de bovenste 2 plakstroken aan elkaar vast.
Zie foto 3 en 4 hieronder.





Nu is de basis klaar.
Voor het designpapier heb ik de JMA Victorian Dreams collectie gebruikt.
Hiervoor heb ik gesneden:
4x 14,6cm breed x 3,5cm hoog
2x 14,6cm breed x 0,9cm hoog
2x 14,6cm breed x 7,6cm hoog

De randen van het designpapier heb ik beïnkt met Distress Oxide Walnut stain.
Zo wordt het toch een beetje vintage.


Ik heb het designpapier eerst bestempeld en versierd en daarna pas op
de basis geplakt. Dit vond ik makkelijker werken.
De stempels en inkt komen uit de JMA Victorian dreams collectie.
Met deze inkt kun je ook prima stempelen.
De bruine vlinders zijn rubb-ons van 49 and market.
Super tof om je design papier nog net wat extra's mee te geven.



Verder heb ik de kaart versiert met allerlei producten uit de JMA Victorian dreams collectie.
Ik heb de die-cut plaatjes, de waxseals, het organza lint, de bloemetjes, de stansmal 
en de stickers gebruikt.
In het bovenste strookje heb ik 2 gaatjes gemaakt met een eyelets erin.
Hieronder zie je de foto's met het eindresultaat.






Ik hoop dat jullie het weer een leuke blog vinden.
Bedankt dat je kwam kijken!

Lieve groetjes Martine Krol

Hieronder vind je de gebruikte materialen:









4 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig! Groetjes Betha

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wauw wat een prachtige kaart, dank je voor de beschrijving.
Lieve groetjes Miranda

Anoniem zei

ga hem zeker maken bedankt hiervoor

Anoniem zei

Heel mooi en ga hem zeker maken dank je wel voor deze mooie creatie