Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 6 augustus 2021

Facebooklive - Silk Microfine Glitter kaartjes met Lisanne

  Hoii allemaal!

Leuk dat jullie weer een kijkje nemen op ons blog en dit blogbericht.
In dit blogbericht vertel ik jullie hoe ik wat leuke kaartjes maakte tijdens de facebooklive op 15 juli.
In deze uitzending ging ik aan de slag met de Silk Microfine Glitter van Elizabeth Craft Design.
Met deze glitter kan je echt zoveel leuke dingen doen.


Ik ben begonnen met de kaart met het varkentje.
Eigenlijk is het een heel simpel kaartje, maar als je snel wat nodig hebt dan is dit ideaal.
Nou wat ik heb gedaan is met het dubbelzijdig tape van ECD lijnen gemaakt op het papier. 
In dit geval op Soft Finish Cardstock. Hierop heb ik gebruik gemaakt van 2 verschillende breedtes tape. 
Hierover strooide ik het glitter (Leaf Green), deed het overtollige terug in het potje en wreef de glitter in het tape. Hierdoor glimt het nog meer.
Dan heb ik er eigenlijk alleen nog een varkentje met een modderpoel, een tekst stempel en een rand cardstock achter geplakt. 


Dan de volgende labels. 
Voor deze labels heb ik een pons van Vaessen gebruikt. 
Om dit te maken heb je een stuk Soft Finish Cardstock met daarop dubbelzijdig tape nodig. 
Daarna heb ik er een label uit geponst. 
Op beide labels zie je 2 kleuren glitter. Dat kun je op de volgende manier doen. 
Voor het blauwe label heb ik eerst sneeuwvlokjes met dubbelzijdig tape gestanst. 
Het beschermingslaagje haalde ik eraf (en bewaar ik) en deed glitter op het sneeuwvlokje. 
Dat beschermlaagje wat ik heb bewaard die plak ik tijdelijk op het label.
Dit beschermlaagje plakt dan niet. Zorg er wel voor dat je dit goed aandrukt. 
Dan kun je eerst de blauwe glitter over het label strooien, overtollige terug in het bakje en dan goed inwrijven. 
Daarna haal je de beschermlaagjes van sneeuwvlokjes eraf (hier zit dus nu alleen tape) en kan je hier ook witte glitter over strooien en inwrijven. 
Dit kan je natuurlijk ook met 3,4 of hoeveel kleuren je ook wilt doen. 
Hierop heb ik alleen nog een leuk elfje geplakt en een reinforcer.
Maar ohhh wat vind ik dit leuk. 


Dan het laatste label die ik tijdens deze uitzending maakte. 
Je kan namelijk ook watercolouren met de glitter van ECD.
Voor dit label heb ik ook eerst dubbelzijdig tape op het Soft Finish Cardstock geplakt en geponst als label.
Dan het belangrijkste.
Je kiest een leuke stempel (altijd belangrijk) en stempelt dit met Archival Ink. Dit hecht zich namelijk aan de glitter en is waterproof. 
Dit laat je even drogen en dan kan je de stempel met watercolour inkleuren.
Dit kan je met setjes van Derwent doen, met de Studio Light Marker, Zig Colours als het maar op waterbasis is. 
Zo krijg je een leuke glitter label maar wel met eigen kleuren.

Ik vind het heerlijk om hier mee bezig te zijn! 
Ik hoop dat jullie het ook zo leuk vonden.
In ieder geval bedankt voor het kijken.
Tot snel!

Liefs 

Wil je deze uitzending nog eens rustig terugkijken?
Dat kan hier: 


Alle gebruikte producten zijn ook al bij elkaar verzameld. 
Hier kan je ze vinden: 

2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Super leuk allemaal. Groetjes Betha

anncreatief zei

prachtige voorbeelden, dank je wel