Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 26 augustus 2021

Hoe ziet Prize Ribbon eruit?

 Hallo lieve mensen,

Hier mijn eerste blogbericht als DT. Nadat ik was gevraagd ben ik natuurlijk direct aan de slag gegaan. De dag ervoor was de nieuwe kleur Distress inkt Prize Ribbon binnen gekomen. Dus daar wilde ik mee gaan werken. Ik was eigenlijk bang dat de kleur heel erg op de andere blauwtinten zou lijken maar dat is niet waar. Wat een prachtige toevoeging van de blauwe kleur. 

Hieronder zien jullie 2 van de 4 kaarten die ik ermee heb gemaakt. Ik heb er een (hele lange) fototutorial bij gedaan van het maken van de achtergrond. Veel plezier ermee! Ik zou het leuk vinden, dat als jullie ermee aan de slag gaan, om het te laten zien op Facebook.

Ik ben begonnen met een paar inkt vegen en water de kleur op het aquarelpapier van Schut opgebracht.

 
Daarna ben ik verder gegaan met de sprays. Dat werkt sneller op een groot vel ๐Ÿ˜‰ Na elke kleur moet je goed drogen voor je de volgende kleur opbrengt.

 
Hier heb ik Salvaged Patina er extra bij opgespoten. Die 2 kleuren werken prachtig met elkaar.


Nu ga je eigenlijk net zolang door tot je tevreden bent met het resultaat. En dat kan heel lang duren.๐Ÿ˜…

 
Hieronder heb het A viertje in vieren gesneden en alle 4 nog wat extra's gegeven.

 
Op de 1e heb ik een stencil van Pronty gelegd.
 En vervolgens met Distress Oxide Salvaged Patina en een dauber gesponsd.

 
Dit is het resultaat. Dan vergeet ik nog te vermelden dat ik eerst met een inktspray en een rietje de inkt alle kanten heb opgeblazen. Vind ik een super effect geven.


Hierboven zie je dat ik rond de lijntjes in de hoeken heb getekend.
 
Bij de volgende heb ik ook weer een stencil van Pronty gebruikt.
 Maar hier heb ik water opgespoten.

 
Hier kun je het een beetje zien hoop ik.

 
Als je dat hebt gedaan leg je er een stukje keukenrol op.
 Hieronder zie je de inkt al in het papier trekken.

 
En dit is dan het eindresultaat. Het is een subtiel effect wat je krijgt.

 
Met stempels van Studio Light heb ik wat accenten aangebracht en een positieve tekst! Heel belangrijk...




Ik heb op een vel aquarelpapier wat mooie bloemen gestempeld en met dezelfde kleuren inktsprays en wat roze de bloemen gekleurd. Vervolgens uitgeknipt.

 
En bewerkt met Posca's en een Wink of Stella brush. 
Dat zit standaard op al mijn creaties. 
Ik ben ermee getrouwd geloof ik...hahaha.

 
Hieronder zie je dat ik achtergrondstempels heb gebruikt met zwarte Stazon maar ook met Distress Inkt.
 Dat geeft een speels effect.


Ja en dan is het een kwestie van positioneren en er een kaart van maken. Dit kun je ook heel gemakkelijk in je art journal maken. Ik heb er 2 kaarten meegemaakt.
 

 Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren. Tot de volgende keer, ik heb de smaak te pakken ๐Ÿ˜‰

Bijna alle producten staan hieronder nog even op een rij. Klik op de foto om bij het juiste product te komen.
 
Distress Oxide Spray - Kitsch FlamingoDistress Oxide Spray -  Salvaged PatinaDistress Oxide Spray - Prize RibbonDistress Ink - Prize Ribbon

Dyan Reaveley - Dylusions Spray - Pure SunshineSchut - Artist Drawing Paper - 225 gram A4stempelinkt  - StazOn - Jet Black


Pronty by Jolanda de Ronde - Mask stencil - A5 Pattern Background 4  Pronty by Jolanda de Ronde - Mask stencil - A5 Pattern Stripes Posca Verfmarker - Fijne Conische Punt 1.3 mm - Wit

2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi! Groetjes Betha

Hetty P. zei

Wat mooi en wat een inspiratiebron.
Groetjes Hetty