Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 27 augustus 2021

Sea

 Hoii allemaal, 

Vandaag wil ik jullie weer een nieuwe creatie laten zien. 
Deze creatie heb ik gemaakt voor de challenge op ons blog. 
De challenge op ons blog staat in het teken van 'strand en zee'.
Nu weten jullie vast wel dat ik het ontzettend leuk vind om met de figuren van Elizabeth Craft Design te maken. 
Deze keer heb ik het op een iets andere manier gedaan dan dat ik normaal gesproken doe.


Deze keer heb ik een achtergrond gemaakt met de Distress Oxide Spray Prize Ribbon. 
Ik heb allereerst deze kleur gesprayed op mijn glasmat en daar wat water op gesprayed.
Op mijn papier (Soft Finish Cardstock ECD) heb ik ook wat water gesprayed. Dit zorgt er al voor dat je inkt meteen verspreid. Ik heb vooraf wel mijn papier gestanst met een leuk stitch randje. Dit is een mal van de planner collectie van ECD, maar kan ook prima als kaart model (1804).
Na elke dip maak ik het papier droog met de heattool. Je kan dus net zo vaak dippen als jij wilt.
Dat is namelijk het leuke aan de Distress Oxide, je bouwt lagen op. Zou je dit met Distress Ink of Distress Stain Spray doen, dan mengt dit met elkaar en krijg je 9 van de 10 keer een vieze kleur.
In de foto's hieronder laat ik je de verschillende lagen zien.

Laag 1: Distress Oxide Spray Prize Ribbon (je kan ook de Distress Oxide pad gebruiken, maar dan heb moet je wat meer water er op sprayen. Ik vind de spray makkelijker want dat is al vloeibaar).


Laag 2: Nadat ik de eerste laag met de heattool heb gedroogd, nog een laag Prize Ribbon.
Je kan hier dus al zien dat er op sommige plekken wat donkere accenten zitten, zoo gaaf.


Dan de 3e laag. Hierbij het ik een andere kleur spray gepakt, namelijk de Broken China. 
Wauw dit begint al echt op een zee te lijken. 
Nu heb ik ook nog een 4e laag gemaakt met de spray Salvaged Patina (hier heb ik alleen geen foto van gemaakt).


Vervolgens heb ik wat structuur aangebracht op de achtergrond met de Distress Grit Paste Translucent. 
Dit is een transparante pasta met een fijne korrel. Ik gebruik hem nu transparant, maar je kan dit ook leuk op kleur brengen met bijvoorbeeld een Distress Reinker (komt op mijn to do list haha).


Vervolgens heb ik mijn achtergrond nog eens goed bekeken. Ik vond dat er nog wel wat meer van de Prize Ribbon terug mocht komen. Nu pakte ik wel de Distress Stain Spray. Dit heeft die blauwe kleur maar is niet dekkend als de oxide spray. Op de foto hieronder zie je wel een aantal duidelijke blauwe plekken.


En dan de opbouw van de kaart. Normaal gesproken breng ik al mijn figuren op kleur met de Distress Ink. Deze keer wilde ik het eens anders doen. 
Aangezien ik toch al lekker aan het dippen was met de Oxide Spray ging ik hier mee verder.
Voor de octopus (1748) gebruikte ik Carved Pumpkin Distress Oxide.
Hiervan heb ik geen spray dus gebruik ik mijn inktpad. Ook de octopus is voorzien van meerdere lagen inkt.


Ook de vuurtoren (1754) heb ik gedipt in Distress Oxide Inkt Fired Brick. 
Ik druk mijn inktpad dan op mijn sheet en spray er water op. Hier kan je erg mooi de lagen zien vind ik. 
Het is de bedoeling dat de vuurtoren uitstraalt dan het al een langere tijd onder water staat. Door met een blending tool van Joy! Crafts en Forest Moss Distress Oxide te gebruiken krijg je dat idee.
Op de foto's verderop kan je zien hoe de hele vuurtoren is geworden.


Hier zie je de vuurtoren wel met alle lagen erop.
Ook heb ik wat zeewier gestanst uit de Summer Journal Special kit.
Ook dit heb ik in verschillende kleuren groen gedipt.


De octopus heeft zich vastgeklemd aan de vuurtoren. Ik heb de octopus ook wat extra accenten gegeven bij zijn tentakels. 


Dan heb ik ook nog 2 vissen uit de Summer Journal Special gestanst en ook op kleur gebracht door te dippen in de Oxide Inkt.  Onder aan de kaart heb ik wat zandheuvels gemaakt. Deze zitten bij in de vuurtoren set. 


Als laatst heb ik het woord 'Sea' gestanst en zwart gemaakt. Deze letters komen uit de Butterfly Pocket van de Art Journal Special. 
Over de gehele kaart heb ik nog wat Daimond Stickles aangebracht. Dit zijn leuke glimmende plekjes. 


Als allerlaatst heb ik de kaart gemat op kraft cardstock. 
De zijkanten van het zeewier en de bodem heb ik extra laten uitsteken.
Maak het dan net wat speelser.

Ik denk dat ik jullie alles wel heb verteld over deze dippende zee kaart.
Ik vond het weer ontzettend leuk om te maken.

Bedankt voor de tijd die jullie nemen om dit bericht te lezen!

Liefs Lisanne




Alle producten heb ik nog even voor jullie op een rijtje gezet. Als je op de afbeelding klikt, kom je meteen op de juiste plek in de webwinkel.