Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 9 augustus 2021

FacebookLIVE - vouwkaart met bokeh-achtige techniek

  Lieve lezer(es),

Op maandag 2 augustus 2021 ging ik live in de groep van HobbyVision om een vouwkaart te maken met Jenine's Mindful Art en een soort bokeh-achtige techniek. 

Dit werd de kaart:



Als basis gebruikte ik groene cardstock, dit zijn de maten die ik sneed:
11x28 cm    scoren op 7 en 14 cm
9x23 cm    scoren op 11,5 cm

Vervolgens sneed ik designpapier van JMA op de volgende maten:
twee keer 10,5x6,5 cm
een keer 10,5x13,5 cm
twee keer 8x10,5 cm

Ook heb ik een keertje wit 200 grams aquarelpapier gesneden op 8x10,5 cm


Op het witte aquarelpapier kleurde ik willekeurig met drie kleuren waterverf van Jenine's Mindful Art (geweldige kleuren!).
Vervolgens droogde ik de achtergrond en pakte ik een penseel, schoon water en een keukenpapiertje.
Ik maakte feitelijk lichte rondjes door met een penseel en schoon water telkens rondjes te schilderen op de waterverfachtergrond. Tussendoor veegde ik het penseel af aan het keukenpapiertje. Ik maakte over de gehele grond rondjes en maakte ook rondjes over elkaar. Dat is een soort bokeh techniek.


Ik plakte alles op elkaar. Om te versieren stempelde ik nog de olijven en bladeren van de New Awakening collectie en kleurde die met dezelfde kleuren waterverf als waar ik de achtergrond mee deed. Zo past alles prima bij elkaar.

Op de voorgrond heb ik een de cirkels van de pizza-doos van Elizabeth Craft Designs gestanst en daarop heb ik een vellum tekst uit het Mixed Paperpad van Jenines Mindful Art op geplakt.



Hier kun je het filmpje terugkijken:


Kijk je via je mobiel, dan is dit de link naar het filmpje:

Hier vind je de gebruikte artikelen:

Tot de volgende keer!
Groetjes, Reanna

Geen opmerkingen: