Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





woensdag 25 augustus 2021

Inkleurwerk op een achtergrond met Molotowmarkers

 Hallo allemaal,


Vandaag een kaart met een ingekleurde afbeelding op een achtergrond gemaakt met
de aquamarkers van Motolow.

De eerste stappen, daar heb ik helaas geen foto van, maar dat is niet zo moeilijk.
Eerst heb ik uit aquarel papier het modelletje gestanst.
Dit heb ik gedaan met de leuke stans van Studio Light, de sl-es-cd39.
In deze set zitten stansen in twee basis formaten, een basiskaart met rand en een mal om er ook nog een envelop bij te maken.  Maar nu eerst mijn werkwijze van de kaart:

Ik heb op een kraftsheet met drie kleuren Molotow markers een beetje gekleurd.
Dit heb ik gedaan met de turquoise, de skin en de warm grey.
Deze kleuren heb ik een beetje onder en naast elkaar op dat kraftsheet "gekrast"
Met een water spray flesje heb ik daar water op gesprayd totdat er wat druppels ontstaan.
Hier heb ik het aquarel papier doorheen gehaald. Dit gedroogd en daarna de stap nog een keer herhaald omdat ik het nog wat meer van kleur wilde voorzien. Toen er voor mijn genoeg kleur op de kaart zat
heb ik er de cirkels op gemaakt. Dit heb ik gedaan door met een Molotow marker wat kleur op een kraftsheet te zetten en daar water bij gedaan. Met een penseel heb ik dit om het glaasje "gesmeerd"
Niet te veel, want het moest een beetje een lichte kleur houden.


Hierboven zie je de kaart nadat ik er met een glaasje en wat kleur de cirkels op heb gemaakt.



Door een mask en wat Distress Oxide (Speckled Egg) heb ik er wat accenten op gezet.



Door dezelfde mask ben ik er ook wat Nuvo glimmerpaste op aan gaan brengen.
Dit geeft een leuk glitter effect.


En daarna kon mijn uitgeknipte ingekleurde bloem er op.
Deze bloem bestaat uit twee stempels. Deze heb ik met maskeerpapier "op" elkaar gestempeld.
Het inkleuren, dat heb ik ook met de Molotow markers gedaan en een beetje bijgewerkt met wat Lightfast potloden.
 Her en der nog wat doorzichtige halve parels en toen kon het geheel op de basis met de leuke rand.

Het moest een lichte kaart worden, en dat is volgens mij wel aardig gelukt.
Helaas heb ik niet van alle stappen een foto gemaakt, maar ik hoop dat het zo
ook een beetje duidelijk is.  


Zie je hoe leuk als die Nuvo glimmerd?? ;)
En deze foto is iets te snel gemaakt, want ik zie nu dat de doorzichtige parels nog niet eens helemaal doorzichtig zijn, maar ik zie nog witte lijm whahahha...maar goed, dat wordt nog transparant ;)

Leuk dat je weer even kwam kijken, en tot een volgende keer,


         

3 opmerkingen:

Marja Sch zei

Wat een super mooie kaart. Bedankt voor de stappen uitleg. Groetjes Marja

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel erg mooi! Groetjes Betha

Nulleke zei

heel mooie kaart en bedankt voor de heldere uitleg
Groetjes Nulleke