Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 7 augustus 2021

Mini boekje met de Crafty Kit XL Seashore en de Cinch

 Hallo allemaal,

In juli kwam het leuke nieuwe Crafty Kit XL - Seashore uit van Dutch Doobadoo.
Hiermee ben ik een klein albumpje gaan maken die ik gebonden heb met de nieuwe
kleine Cinch. Ik zal hier uitleggen hoe ik dat gedaan heb.
Ik moet er wel bij zeggen, dat het boekje niet helemaal af is.
Het is mijn bedoeling om het straks te gebruiken als klein baby albumpje.
Kennissen van ons verwachten een kindje en als ik dan wat fotootjes heb, dan kan ik het albumpje
meer aan kleden ;)


De Crafty Kit bestaat uit 30 x 30 cm vellen met een zee thema.
En een vel leuke uitdruk plaatjes.
Ook zit er een patronen mal bij waar je leuke randen aan je papier kan tekenen en knippen.
Hoe ik dat gedaan heb, laat ik je hier onder zien.


Als eerste ben ik een stukje chipboard gaan snijden van 16 cm hoog x 14.5 cm breed.
Aan de rechterkant tekende ik in het midden even een hulp stipje.
Daar moest dan de punt komen van het randje wat ik uit het tekenmal had gekozen.
Hiervan heb ik er 2 gemaakt. Een voor de voorkant van het boekje en 1 voor de achterkant.


Het chipboard heb ik op een stukje designpapier geplakt en er ruim omheen geknipt.
Bij de boogjes heb ik het allemaal ingeknipt zodat het makkelijker om de boogjes gaat.


Als alles er om zit ziet het er zo uit.
Daarna heb ik nog twee keer het patroontje uit designpapier getekend en geknipt en op de binnenkanten geplakt. Dit is nu de omslag van het boekje geworden.


Denk er aan dat de voorkant het tegenovergestelde moet worden van de achterkant ;)


Dan komt de Cinch er bij. Dit is een soort stans apparaat waar je heel makkelijk mee door
chipboard of meerdere lagen papier kan stansen. Het enigste wat hij stanst zijn gaatjes om 
later ringen door te doen.
Eerst heb ik het midden van de omslag gemeten en er een hulp stipje op gezet.
Dan weet ik wat het midden is en waar ik de omslag in de Cinch moet plaatsen.


Dan schuif ik het in de Cinch onder de gaatjes.
Het hulpstipje moet dan bij het pijltje op de Cinch waar bij staat "Centre"
Kan het chipboard niet verder in de Cinch, dan ligt het goed en kan je de hendel naar beneden duwen.


Tijdens dit duwen maakt de Cinch een rijtje gaatjes.


Zoals je ziet maakt hij 6 gaatjes per x.
Maar ik wil er graag een paar bij. Dat doe ik als volgt...


Waar ik met mijn vinger wijs wil ik graag nog wat gaatjes.
Dan schuif ik de omslag van het boekje naar beneden.
Dan schuif ik de omslag weer zo ver mogelijk in de Cinch.


Aan de zijkant van de Cinch zit een knopje die je in 1 van de gaatjes moet duwen die je de eerste keer
gestanst hebt. Dan is de afstand van de gaatjes allemaal gelijk.
Dan duw je de hendel weer naar beneden en zijn er gaatjes bij gekomen.
Maar nu wil ik ook nog wat gaatjes aan de onderkant.
Hiervoor draai ik de omslag van het albumpje om.
En dan is het weer herhalen wat ik hiervoor heb gedaan.


Denk er aan het knopje even in een gaatje te duwen.
Dan zitten alle gaatjes precies even ver van elkaar.


Zo ziet mijn voorkant van de omslag er uit.
Dit doe ik ook met de achterkant.


Dan heb ik nog wat pagina`s gemaakt.
Hiervoor heb ik wit cardstock gesneden van 15.5 hoog x 10.5 breed.
Ook zitten er een paar grotere bij die ik ook zo`n rand heb gegeven als de omslag.
Maar daar heb ik geen foto van.
Bij de pagina`s meet je ook weer het midden op, schuift het in de Cinch en duwt de hendel naar beneden. Je kan meerdere laagjes tegelijk stansen. Maar maak het niet te dik.
Ik heb er twee tegelijk gestanst.


Als alles een gaatje heeft gekregen knip je een stukje van de draadringen ( wire) af.
Tel dus even de gaatjes in de omslag en zoveel ringen/pootjes moet je ook hebben.
Deze hang je aan de zijkant van de Cinch.


Nu kan je het boekje er aan rijgen.
Ik doe altijd eerst de voorkant er aan, dan de achterkant, en dan de pagina`s
Dan komt de sluiting, dus waar het draad elkaar straks raakt, mooi aan de binnenkant.


Dan leg je de ringen onder de achterkant van de Cinch.
Onder het groene "dakje"
Nu duw je voorzichtig de ringen naar elkaar toe.
Kijk elke keer even of je ver genoeg bent. Als ze bijna naast elkaar zitten is het klaar.


Dan draai je de voorkant naar voren is is het klaar.


Met dit systeem kan je heel makkelijk leuke kleine boekjes maken.
En het bladert ook nog makkelijk.


Hier kan je nog zien dat er ook wat pagina`s tussen zitten met een boogje er aan.


En de voorkant. Hier heb ik een schud venstertje op gemaakt met wat plaatjes er achter uit 
het vel met de gestanste figuren.
Aan de ringen nog diverse linten en de rest, dat komt....maar eerst moet de baby 
ter wereld verschijnen ;)  Als hij gevuld is, zal ik hem nog wel laten zien.