Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 26 november 2022

Woodware gnome

 Woodware gnome

Woodware Stamps


Hoi allemaal,
Het is alweer mij beurt om een blogbericht te plaatsen, wat gaat de tijd snel. Deze keer de gnome van Woodware stamps genomen vind hem super schattig dus we hebben hem een kleurtje gegeven. Doordat ik nog heel veel kerstkaartjes moet maken toon ik jullie bij deze hoe je het snelste (voor mij) een reeks dezelfde kaartjes kan maken. 


Om te beginnen had ik 11 dezelfde gnome's gestempeld. Waarom 11? Ik neem 1 ervan als test, om te kijken wat voor kleuren ik wil gebruiken en hoe ongeveer. Zodat je direct kan zien van waar je alles best kan plaatsen. Bij meerdere kaarten zoals hier kies ik ook niet teveel kleuren. Dan begin ik ook met alles in het groen te doen van alle stempel afdrukken zoals hierboven. Daarvoor is Distress inkt Forest Moss gebruikt. Deze keer een watercolorpaper heb gebruikt zijn meerdere laagjes nodig.




Voor het rood de nieuwe Lumberjack Plaid gebruikt. is echt een intens rood en supermooi. 


De rest van de gnome zijn gekleurd met,
De neus: 1ste laagje met Tattered Rose daarna met wat Vintage Photo
De schoenen:1ste laagje met Walnut Staan daarna met wat Ground Espresso
Zool van schoen: Black Soot
Kopje: Vintage Photo
Slagroom: Antique Linnen
Baard: Iced Spruce
Daarna alles uitgeknipt op de zwarte lijn. Daarna met zwarte Copic alle kniplijnen gekleurd.


De achtergrond is vrij simpel gedaan, met Iced Spruce wrijf je 1 deel van je embossing folder in en benevel er water over. Dan direct door je standmachine en je hebt deze achtergrond. De achtergrond snij ik vooraf op 9x20cm zodat er kan gemat worden indien je dat wenst.


Dit is het resultaat als alles is gesneden en klaar is om in elkaar te steken. Als grond zeg maar heb ik border stans van Craftlab gebruikt en op maat geknipt. De tekst zit bij de gnome in de verpakking dus deze gestempeld en gemat op zwart cardstock. Als mat laag had ik nog donker grijs papier van vele jaren geleden dus deze opgebruikt denk dat deze nog van Joy Crafts was.


Als afwerking had ik nog wat rode pomponnen liggen dus deze erop gedaan. De onderste rand met glitter gedaan en het hartje op het kopje met 3d glossy effect. En zo heb je dus in redelijke tijd een aantal van dezelfde kaartjes. Ik hoop dat jullie geïnspireerd zijn en aan de slag gaan!

als je op de foto klikt kom je direct op de juiste pagina op de webshop,



Studio Light - Essentials - 3D Glossy EffectWoodware - Clear Stamps - Seasonal GnomeStudio Light - Creative Craftlab - Essentials - 3D Embossing Folder - Sprinkling Stars 
Studio Light - Creative Craftlab - Essentials - Cutting Die - Borderz Clouds Studio Light - Essentials Tools - 3 WaterbrushesCraft UK - Cards & Envelopes DL WhiteCrafters Companion - Sparkle Pens - ClearPapermania - Create Christmas - Pom Pom Trim Red (3m)