Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zondag 26 februari 2023

Stoer

 Hallo!

Wat leuk dat je dit blogbericht gaat lezen.
Deze keer wil ik je inspireren met een wat stoerdere kaart.


Voor deze kaart heb ik een zwart A6 velletje 300 grams aquarelpapier van Florence genomen. En ik heb een 3D Embossing Folder van Sizzix gepakt. 

Mijn papier heb ik aan beide kanten licht vochtig gemaakt met een waterspray. Vervolgens heb ik het papier in de Embossing Folder gelegd en deze door mijn stansmachine gehaald.
Het reliëf van een 3D Embossing Folder is veel meer zichtbaar dan een gewone Embossing Folder. 

Vervolgens ben ik met allerlei kleuren wax aan de gang gegaan, net zo lang totdat ik tevreden was met het resultaat.


Ik wilde graag een kaart maken voor een man en daar vond ik deze achtergrond heel geschikt voor. Met dubbelzijdig tape heb ik het op een stuk zwart Cardstock geplakt. 
Voor de afwerking van de kaart heb ik een aantal plaatjes geknipt uit de Extras Set van Age of Mysteries van Craft O'Clock. En ik heb de randjes heel licht met Distress Ink Black Soot aangezet.

Vervolgens ben ik gaan kijken hoe ik het op de kaart wilde verwerken. Om alles net een beetje meer af te laten steken tegen de achtergrond, heb ik nog een smal strookje van het Cardstock ongeveer in het midden geplakt en daarop heb ik de plaatjes verwerkt. Op een bepaalde manier bracht dat wat rust en iets meer contrast. 
De plaatjes heb ik met foamtape opgepakt voor nog wat meer diepte. 


Zo heb je relatief snel en eenvoudig toch een mooie stoere kaart.

Met dit blogbericht hoop ik je weer geïnspireerd te hebben. Leuk dat je het gelezen hebt en heel graag tot de volgende keer!

Alle producten die ik heb gebruikt, kun je terugvinden in de webshop door op de foto's hieronder te klikken.




2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel gaaf! Groetjes Betha

Anoniem zei

Dank je wel!