Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 14 maart 2022

FB Live - Shabby Chic - 25 febr.

Hallo allemaal.

Op vrijdag avond 25 februari heb ik weer een live uitzending gegeven, en daarin heb ik een soort van Shabby Chic kaart gemaakt met het prachtige papier van Craft And You.

Voor diegene die niet weet wat Shabby Chic inhoud hier een kleine uitleg.
Shabby Chic is vaak een verouderde look van, in dit geval een kaart.
Vaak worden er witte tinten gebruikt, oud kant of lint en diverse romantische plaatjes.
Ook bloemen worden vaak aan deze kaarten toegevoegd.
Zelf vind ik het een beetje een romantische stijl.


De creatie is een slimline kaart in een doosje met een transparant deksel.


De maat van het doosje is 11 cm x 22 cm en zo`n 2 cm hoog. Dus je kan de kaart die er in moet
lekker voorzien van diverse hoogtes bloemen en andere versieringen.



En hier alleen de kaart. Deze kaart is 21 cm x 10.5 cm.
De papieren stokjes heb ik ook van designpapier gemaakt waar ook de basis van de kaart
mee gemaakt is. De plaatjes, die komen uit een shabby book van Mintay,
Hierin zitten ook diverse plaatjes die prima bij dit soort kaarten past.

Ik vond het in elk geval weer leuk om jullie dit live te laten zien.

Ik heb natuurlijk ook een prototype gemaakt, want ik moest natuurlijk testen of dit allemaal 
ging passen. Deze heb ik gemaakt met het leuke DIY Block - wild and free van Studio Light.
Verder is hij precies het zelfde als de creatie van de live.


Dit zou ook prima als verjaardagskaart kunnen voor iemand die als sterrenbeeld Leeuw is ;)


En hier nog even het doosje met de kaart er naast.

Dan hier nog even de beschrijving van het doosje en de kaart: 

Snijd een basis kaart van 21 cm x 21 cm en ril deze op 10.5 cm en vouw hem dubbel.

Snijd een deel  van 17.5 x 28 cm en ril deze langs alle randen op 1.5 en 3 cm.

Snijd een deel in het middelste vak er uit. Meet 1.5 cm langs de binnenste rillijnen en snijd dat vak er uit..

Plak er mica achter van 10.5 x 21 cm

Knip de delen volgens aanwijzing en plak er een deksel van.

 

Snijd een deel van 29.7 x 19 cm. Ril deze langs alle randen op 2 en 4 cm

Knip de delen volgens aanwijzing en plak er een bakje van.

  

Neem de dubbele basis kaart en plak er designpapier op.

Maar een aantal rolletjes/stokjes van designpapier en plak die op.

Versier met plaatjes en bloemen.


En heb je de live gemist, of wil je nog eens kijken, dan kan je dat hieronder doen:


De materialen die ik heb gebruikt, die kan je hier vinden:

https://www.hobbyvision.nl/en/25-02-2022-janet-blaauw.html

Ik vond het leuk dat je weer langs kwam kijken, en graag tot de volgende x,