Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 3 maart 2022

Mintay Mamarazzi

  Hallo,


Ik was weer aan de beurt voor een blog en dacht laat ik dan een tweede pagina maken voor mijn slimline planner.

Voor de challenge 118 moet je nu iets maken naar aanleiding van een sketch.

  


Ik had deze planner pagina als voorbeeld gemaakt.
Ik werk graag met een sketch, je hebt dan een leidraad en daaruit ontstaan dan bij mij weer nieuwe ideeën.

Ik zal in dit blog stap voor stap mijn manier van een pagina opbouwen laten zien.
Ik werk met het mooie papier van Mintay; mamarazzi 15-15 cm.
Het is druk papier, daardoor soms overweldigend om mee te werken.
Je moet niet bang zijn om erin te knippen en de voor en achterkant van het papier durven te gebruiken.

Voor mijn tweede pagina begon ik met het draaien van de sketch.
Ik wil graag dat deze pagina past bij de andere maar niet precies hetzelfde is.

Als focuspunt wil ik in de cirkel een deel van het designpapier.


Dan snijd ik van wat ik over heb van dit velletje stroken zoals aangegeven op de sketch.
Ik gebruik zowel voor als achterkant van het papier.


Mijn papier is 15-15 cm maar de pagina is 23,5 cm lang.
 De achterste strook is in twee stukken geknipt en doordat de stroken die erboven op komen verbloemen dat er een gat ontstaat, lijkt het of dit één strook is.
Voor het stuk achter de cirkel nam ik en kaartje uit een scrapvel die bij de lijn zit.


Toen ging ik de achtergrond maken.
Ik heb een grote bak met vellen die ik gemaakt heb op de gelliplate of andere projecten met inkt/verf.
Deze ging ik verder bewerken met Distress inkt en een stencil.


Ik wilde gouden spetters erop.
Dat doe ik door een beetje transparante texture paste met water te mengen en die dan met een spetterkwast op het papier spetteren.
Daarover strooi ik gouden embossingpoeder en verhit dit met de heatgun.
Zo liggen de druppels er lekker dik op.

Nu nog de pagina pimpen.


Bloemen en takjes horen erbij.
En dan komt alles weer samen op een pagina.





Ik zou zeggen;
Ga aan de slag met deze leuke challenge.
Stuur je project in en maak kans op een leuke prijs.


Groetjes en tot een volgend blog.
Uiteraard zijn de gebruikte materialen te koop bij Hobbyvision.nl
Klik op het plaatje en je komt in de webshop.