Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 24 december 2022

FB live - Ster vouwkaart

Hallo allemaal,

Op 7 december heb ik in een live uitzending deze ster kaart gemaakt.
Het leuke hiervan is, dat hij helemaal dubbel kan en in een envelop past.
Voor de maat die ik gemaakt heb, zou ik dan een envelop van 17 x 17 cm gebruiken.
Maar je kan de maten ook iets aan passen zodat hij in een kleinere envelop past.


Eerst maakte ik 6 vierkante kokers.
Daarop kwam een effen papiertje en een designpapiertje.


Op de voorkant komt een soort houdertje waar je weer een klein kaartje op kan plakken.
Hiervoor heb ik een ster gebruikt en beplakt met plaatjes en bloemen.


Op de achterkant heb ik ook zo`n houdertje gemaakt en daarop een onbewerkte ster geplakt.
Hier kan je dan een groet op schrijven.


En zo kan hij dus in een envelop.
Als je er geen toeters en bellen op plakt, past hij in een 16 x 16 cm envelop ;) 

Dan nog even een korte beschrijving.

Snijd 6 delen van 17 x 16 cm.
Ril deze op 4 - 8  - 12 en 16 cm. ( je rillijn is 16 cm )

Plak hier die kokers van.
Snijd 12 delen effen papier van 3,5 cm x 15.5 cm. Plak deze op twee kanten van de kokers.
snijd 12 delen designpapier van 3 cm x 15 cm. Plak die op het effen papier.

Plak nu de kokers aan elkaar tot een ster.
Maak een strookje of twee van 3 x 8 cm en ril deze op 1 en 2.5 cm van beide kanten. 
Vouw er een houdertje van en hier kan je dan een ster of ander figuur op plakken.


En wil je nog eens zien hoe ik deze kaart maakte, dan kan je hier de live vinden:


En de materialen die ik voor deze kaart gebuikte, die kan je hier vinden:


Ik vond het weer leuk dat je langs kwam, en graag tot gauw,