Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 16 december 2022

Vintage kaart met "fotolijstje"

 Hallo allemaal,

Hier weer een blogpost van mij.

Het idee van deze kaart heb ik opgedaan op Pinterest (weet helaas de naam niet meer) en heb er mijn eigen draai aangegeven.

Het model is met behulp van een Dutch Doobadoo mal gemaakt.

Nadat het model uit een stuk grijsboard is geknipt, heb ik een paar pagina's uit een oud boek in stukjes gescheurd en deze met Multi Coat op geplakt.


Met dezelfde mal daarna een smal randje meerdere keren uit cardstock geknipt en deze op elkaar geplakt zodat je een dikker randje krijgt.


De kaart met een laagje gesso bewerken en er nog wat stempels van Tim Holtz op afgedrukt (vergeten om hier een foto van te maken 🙈).


Het randje met grijs-blauwe acrylverf geverfd en het daarna met zilver embossingpoeder bewerkt. 

Als je het randje met embossing inkt insmeert, de poeder erover strooit en het vervolgens met een klein kwastje op meerder plekken er weer afveegt voordat je het gaat verhitten, krijg je een mooi oud effect.


Uit het Vintage Photoblock van Finnabair een leuke foto uitgezocht en hiervoor een "lijstje" gemaakt met een oude stans uit eigen voorraad. (Bij de lijst met gebruikte producten heb ik een andere stans geplaatst)
De rand van de foto en het "lijstje" is ook met zilver embossing poeder bewerkt.


Van een restje grijsboard drie kleine tags gesneden en ze daarna beplakt met stukjes papier dat met Distress inkt op kleur is gebracht en er afdrukjes op aangebracht met diverse stempels van Studio Light.

Eén van de tags de randjes met de grijs-blauwe verf bewerkt en de andere met Distress inkt donkerder gemaakt. 

Met een beetje met water verdunde inkt nog wat spetters aangebracht want tja.....waar zou je zijn zonder spetters 😁.


Nog een paar takjes en een bloem uit gestanst. De bloem nog voorzien van een stempelafdruk.


De labeltjes voorzien van een stukje lint en daarna van alle losse onderdelen een compositie gemaakt op de kaart. Lekker schuiven totdat je tevreden bent.

Ik hoop dat ik jullie met deze creatie heb kunnen inspireren.
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag.

Bedankt voor je bezoek op ons blog en graag tot de volgende keer.

Groetjes en liefs,
Grietje


Als je op onderstaande foto's klikt kom je rechtstreek bij het desbetreffende product in de webshop.