Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 14 februari 2022

Facebooklive - pop up lijstjes albumpje met Janet

 Hallo allemaal,


Een tijdje terug heb ik in een live uitzending een leuk patroontje met jullie gedeeld.
En natuurlijk schrijf ik hier dan een blogbericht over waar ook de maten nog eens in staan.


Beide albumpjes heb ik gemaakt met designpapier van Mintay.
Dit is echt prachtig papier en ik heb hiervoor de nieuwe lijnen gebruikt.
De linker is met de City of Love en de rechter is de Seaside escape.


Op de voorkant van de Seaside Escape heb ik diverse paper elementjes geplakt die ook verkrijgbaar zijn in een zakje, maar ook als knipvel.
En in het grote paperpad zit ook zo`n knipvel met die plaatjes.
Het tekstje is van het cardboard stickervel, en alles is van dezelfde lijn.


De binnenkant van het albumpje, daarin zitten vier lijstjes. Deze lijstjes kan je omslaan
en dus aan beide kanten beplakken.


Bij dit lijstje heb ik nog een groot anker verwerkt. Dit anker komt dan weer uit een softboard vel waar diverse elementjes in zitten die met de zee te maken hebben.
Alles van deze lijn past mooi bij elkaar.


Langs de lijstjes heb ik ook nog weer wat plaatjes geplakt.


En ook de cardboard stickers passen er geweldig bij.


Op de achterkant een mooi deel uit een designpapier.
Ik hou er van om naar de zee te gaan, dus foto`s voor dit albumpje, die heb ik wel in huis hihi


Tijdens de live maakte ik deze uitvoering. Het designpapier is City of Love.
Ook van deze lijn zijn er weer cardboard stickers, grote en kleine paperpads zakjes met plaatjes en ook 
nog losse vellen om zelf de plaatjes uit te knippen.


Heerlijke roze en groene kleuren.


Op de achterwand van de lijstjes heb ik een roze kleur cardstock gebruikt.


De plaatjes heb ik ook weer een beetje over het lijstje geplakt.


En bij de City of Love zitten ook mooie gestanste hartjes ( of op een knipvel ).



En dit is alweer de laatste pagina uit het albumpje.


Het handvat heb ik helemaal omgewikkeld met jutte touw.
Daarna nog lekker wat bloemen en bladeren er bij geplakt.
En zo zijn deze twee albumpjes ontstaan.

Dan heb ik hier nog even de maten voor jullie:

Pop up foto lijstjes kaart 

Snijd 4 delen  kraft van 10 x 30 cm

Ril deze op 1 – 14.5 – 15.5 en 29 cm.

Maak in de voorkant, dus 1 van de grote gerilde delen, een opening. Dit kan met een stans, of tekenen, knippen en of snijden.

 

Snijd designpapier van 13 cm Hoog x 9.5 cm Breed. (8 x  )

Snijd effen cardstock van 13 x 9.5 ( 4 x )

Leg nu 1 deel designpapier op de voorkant over de opening. Plak het eventueel tijdelijk vast.

Draai het geheel om en teken door de opening op de achterkant van het designpapier.

Knip dit nu iets groter uit. En plak het op de voorkant.

DOE DIT PER VOORKANT OPNIEUW. WANT JE HEBT MISSCHIEN DE OPENING NIET ALLEMAAL OP DEZELFDE PLEK GEMAAKT.

Vouw nu de rillijnen naar binnen en plak aan de binnenkant effen of designpapier. Dit is het deel wat je door de opening ziet.

Plak dan de onderkant dicht. Dus de twee rillijnen plak je op elkaar


Houd nu het gemaakte deel recht voor je, zet hem rechtop en leg hem voorover. Dan is dit de achterkant en zoals hij nu voor je ligt, plak je er designpapier op.

Als je het lijstje rechtop zet, is de voorkant recht en de achterkant is nu op de kop.

Maak nu alle andere lijstjes ook zo.

Plak op alle bovenkanten van de lijstjes nog een strookje designpapier van 0.7 x 9.5 cm.

 

Snijd kraft van 11 cm x 20 en ril deze op 5 cm ( je rillijn is 11 cm ) Snijd kraft van 30 x 11

Ril het deel van 11 x 15  op 5 cm

Ril het lange deel op 5 – 10 en 25 cm.


Plak de beide delen met de 5 cm gerilde delen op elkaar tot een lange strook



 

( wil je het sluiten met een magneetjes, dan plak je die nu onder de overslag en op de voorkant )

Plak op alle kanten, behalve de bodem, designpapier van 10.5 B x 14.5 H

Plak nu op de bodem alle lijstjes.

Plak helemaal onder de omslag nog een stukje kraft van 4.9 x 11 cm ter versteviging van de bodem.

 Nu alles lekker versieren naar wens.


En wil je de live nog een keertje bekijken, dan klik je op de onderstaande video:



De materialen, die heb ik hier voor jullie op een rijtje gezet:

https://www.hobbyvision.nl/en/02-02-2022-jan.html


 

3 opmerkingen:

Ela zei

Prachtige kleine albums heb je gemaakt! Fijn zo'n beschrijving, dan kan ik het een keertje op mijn eigen tijd eens proberen te maken. Groetjes Ela

Katrien zei

Heel mooi Janet ik hou ook van albums, en ik hou ook van de zee,
Bedankt voor de maten, en voor het delen.🤗

Katrien zei

Prachtige mooie albums Janet,bedankt voor het delen en de maten,
Ga ze zeker maken vind altijd leuk albums, en ik hou ook van de zee,🤗