Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 4 februari 2022

Vintage Diary

  Hallo,

Hier ben ik weer met een blog met inspiratie voor jullie.
Ik vond weer een leuk model op YouTube wat ik zelf verder aangepast en toegepast heb.
Zoek op YouTube op Bay Window Card  en je kunt zelf kijken naar diverse modellen die ze daar maken.

Ik heb drie versies gemaakt;
Slimline 20,5-11 cm
vierkant 14-14 cm
en wat ik noem normaal 15,5-11 cm
Zo zijn ze in enveloppen te versturen die je standaard in de winkels kunt kopen.


Ik heb de kaarten beplakt met designpapier uit het blok Vintage Diary van Crafter's Companion.
Dat blok lag al tijden ongebruikt hier, maar nu ik er mee aan de slag gegaan ben zal ik er snel meer mee maken.

Ik heb van de slimline kaart stap voor stap foto's gemaakt.
De anderen werken precies hetzelfde.
Ik heb de maten van elk formaat voor jullie hieronder staan.



Slimeline kaart 22-20,5 cm basis
(en een strook 3-20,5 cm basis)
Rillen op 1-4-7-10-11 cm
Designpapier (12,6- 20 cm)
3x 0,8-20 cm
3x 2,8-20 cm
1x 1,8-20 cm

Normaal formaat kaart 22-15,5 cm basis
(en een strook 3-15,5 cm basis)
Rillen op 1-4-7-10-11 cm
Designpapier (12,6-15 cm)
3x 0,8-15 cm
3x 2,8-15 cm
1x 1,8-15 cm

Vierkanten kaart 28-14 cm basis
(en een strook 4-14 cm basis)
Rillen op 1-5-9-13-14 cm
Designpapier (16,6-13,5 cm)
3x 0,8-13,5 cm
3x 3,8-13,5 cm
1x 2,8-13,5 cm

Het designpapier wordt als volgt opgeplakt.
Ik vind het leuk dat dit doorloopt dus heb achtereenvolgens gesneden
0,8-2,8-2,8-2,8-1,8-0,8-0,8
Bij de strookjes 0,8 cm heb ik de achterkant van het papier gebruikt.


Draai de kaart en losse strook om. De doe je tape op de losse strook en op de basiskaart, zie foto hieronder.


Dus je plakt de rillijn van 1 cm ( die 1ste tegen de vouwlijn) en de losse strook, let op niet helemaal want de voorkant van je kaart moet onder die strook kunnen met de 1 cm rilllijn.

 

Nu kun je de kaart gaan pimpen,
ik houdt van bloemtoefjes met takjes.





Ik wil jullie weer bedanken voor het bezoeken
va dit blog en wens jullie veel knutselplezier.


Wil jezelf ook aan de slag,
Klik op het plaatje 
en  je vindt de gebruikte materialen in de webshop van Hobbyvision.


   

2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig en dank voor de uitleg. Groetjes Betha

Matje zei

Zoo mooi dankje voor het delen