Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 17 februari 2022

Facebooklive - Shabby chic mixed media folio met Reanna

 Hoi!

Op vrijdag 21 januari 2022 maakte in tijdens een Facebook live een uitgebreid project (of nou ja, ik startte ermee): een shabby chic mixed media folio kaart.
Een mond vol!

Dit zijn de foto's van het project (het zijn er veel), eronder geef ik nog een beschrijving met foto's van hoe een bladzijde tot stand komt en welke kleuren ik heb gemengd:













Later heb ik nog bloemen toegevoegd aan de dubbele bladzijde:


Ik heb voor alle bladzijden dezelfde kleurencombinatie gebruikt. Echter, bij de ene bladzijde zit meer blauw ingemengd, bij de andere meer wit en weer bij een andere meer wit of zwart. Daardoor krijg je meer nuance en tinten.
De kleuren zijn Manor Blue (Impasto Paint), chocoladebruin, zwart en wit:


Ik heb een stappenplan gemaakt van hoe ik een bladzijde maakte:




Uiteindelijk werd bovenstaande deze bladzijde, ik voegde nog een tekst toe:


Ik heb nog een bladzijde in foto's vastgelegd:




Hierna bracht ik weer de verf aan met een babydoekje en voegde kant toe, het is de wat lichtere kleine bladzijde op deze foto geworden:


En de laatste als voorbeeld. Ook nu startte ik weer met het (parelmoer) tissue papier. Zo heb je meteen een leuk reliëf op je achtergrond:


Ik heb een bakje met restanten en daar koos ik er meerdere uit:


Gesso over alles heen:


En, ik val in herhaling, nu weer met een babydoekje de verf aanbrengen:


Nadat ik klaar was werd het deze bladzijde:


Zo, heel veel informatie.... hier kun je het zelf nog eens in een filmpje zien:


Lees je op je mobiel? Dan is hier de link naar het filmpje:

Tot slot vind je hier de gebruikte artikelen:

Graag tot de volgende keer!
Liefs, Reanna