Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 1 februari 2022

FB LIVE - Flower masks van Studio light

 Hallo allemaal,


Jullie hebben ze vast al wel gezien, of misschien ben je er al mee bezig geweest.
Ik heb het over de masks van Studio Light. Hiermee kan je in laagjes mooie bloemen maken.

Hoe je dit kan doen, heb ik in een live uitzending laten zien.
Echt leuk, en niet moeilijk.


Bovenstaande kaartjes heb ik gemaakt door ze, nadat ik de bloemen had opgebouwd, uitgeknipt.
Ik heb een vierkant stukje cardstock met een embossing folder voorzien van wat reliëf en ben daar met een inktpad overheen gegaan zodat het een beetje kleur kreeg. Als je de inktpad er losjes overheen veegt, dan raak je alleen de uitgeduwde delen.
Daarna heb ik het geheel op een kaart geplakt. De bloemen en bladeren in verschillende hoogtes.
En deze bloemen heb ik met de Memento inkt op gebouwd.


Bovenstaande kaart heb ik met Distress Oxide gedaan.
Ook dit werkt prima. Daarna de bloem uitgeknipt en op een basis geplakt die ik gemaakt heb met de slimline stans uit de JMA collectie.


Ook heb ik het geprobeerd op kraft karton.
Hiervoor heb ik weer de Distress Oxide gebruikt.
Ik heb eerst 1 bloem op de kaart gezet en die afgeplakt met maskeerpapier. ( tijdelijke sticker )
Daarna heb ik de tweede bloem er een beetje overheen laten vallen.
Toen de bloemen en bladeren van bloem 2 klaar waren heb ik de stickers van bloem 1 gehaald en zo krijg je dus dat de bloemen achter elkaar komen.


En deze ronde, die is gemaakt op een afdruk met een gelli plate.
Daar heb ik roze en blauw oxide op gedaan, goed uitgerold en er heel lichtjes een pufje water op 
gesprayd. Daarna het papier op de gelli plate gelegd en zachtjes aangewreven.
Daarna heb ik de bloemen er op gezet, en ook hier weer de oxide inkt voor gebruikt.

Ennnn, er zijn nog veel meer mogelijk heden met de mooie bloemen masks.
Die komen ook vast nog ergens voorbij in het digitale land ;)

Wil je de live uitzending nog eens bekijken, dan kan je dat hieronder vinden:




En dit zijn de materialen die ik gebruikt heb: