Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 15 oktober 2021

Enveloppe slider kaart

 Hoi allemaal,


Er is weer een nieuwe maand-challenge van start gegaan; envelopje.
Ik heb een enveloppe centraal in het midden geplaatst en de groet komt tevoorschijn door een schuifsysteem.

Hoe dat werkt zal ik voor jullie in stapjes uitleggen.


De enveloppe stans van Studio Light past net op 
een slimline formaat kaart.
Basis cardstock is 11.0 x 20.8 cm , designpapier is 10.6 x 20.4 cm.
Ik heb de enveloppe van binnen bekleedt, dat doe ik door de stans op designpapier te leggen,
dan de binnenkant overtrekken en uitknippen.
Plak het designpapier alvast vast.


De enveloppe in het midden van de kaart leggen. 
Je hebt namelijk onder de enveloppe ruimte nodig.
Dan maak je een gleuf in enveloppe en designpapier.
Dat kan door beide tegelijk.

Bij mij is die snee, 8,4 cm.
Het kaartje is 8 cm breed en de lengte bepaal je door te passen met de enveloppe en onder kant van de kaart.
Houdt 0,6 mm ruimte aan de onderkant voor het foamtape later.

Ik heb de enveloppe pas vastgeplakt na het snijden van de gleuf. En de bovenkant niet helemaal vast
zodat je er nog wat achter kunt plakken.

 

Om te voorkomen dat het kaartje er door de ontvanger uitgetrokken wordt, 
maak je er een stopper eraan.
Tweemaal een strookje van 8,6 cm x 1,5 cm.
Deze plak je onder aan het kaartje, zoals op de foto.
Plaats het kaartje door de gleuf op zijn plaats.
Maak een gaatje aan de bovenkant en stop er een lintje/touwtje door, dit kan ook na het stempelen.


Nu moet de tekst er nog op gestempeld worden.
Dit deed ik met de stempelhulp.
Plak de enveloppe dicht en stop het kaartje in de gleuf.
Op de hoogte als hij gaat komen.
Teken de plek af vanaf waar je kunt stempelen.
Tip; met een puntje en niet met streep, je ziet bij mij 
de weg gegumde potloodlijn.
Dat heb ik uiteindelijk met een stempel gecamoufleerd.


Nu kan het designpapier op de basis geplakt worden.
Dit doe je met foamtape, want dan schuift de kaart beter.
Let op dat het schuifsysteem vrij kan bewegen.
Dan kun je de kaart nu verder gaan bekleden.


Ik hoop dat deze instructie foto's duidelijk zijn voor jullie.
Dit systeem kan natuurlijk ook met andere maat enveloppe
gemaakt worden of zonder enveloppe.



Dit was mijn inspiratie kaart voor deze challenge, ga er lekker zelf mee aan de slag.
 En plaats je creatie op het blog, je maakt kans op een waardebon van €10,00
te besteden bij Hobbyvision.

Bedankt weer voor het lezen van deze blog
en tot de volgende keer.


Hieronder de producten die ik gebruikt heb,
klik op het plaatje en je komt in de webshop van hobbyvision.