Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zondag 24 oktober 2021

Voyages Fantastiques Pop up kaart

 Hallootjes,

Hebben jullie ze gezien? De 6 superleuke pakketten van Stamperia?
Je kan er hele leuke pop up kaarten mee maken of een tunnelkaart.

En, je raad het al, ze gingen alle 6 met mij mee naar huis hihihihi...
Om even te kijken hoe het in z`n werk ging ben ik met het pakket begonnen wat ik zelf het minst mooie pakket vond. Niet dat ik het niet mooi vind, maar de andere vind ik mooier om het maar lekker simpel uit te leggen whahaha...


Oke, in het pakket zit dus alles voor een kaart.
Je begint met een basiskaart uit de voor gestanste vellen te duwen en die vouw je dubbel.

Dan neem je het volgende nummer, want alles is genummerd, en dat is de achterste staande
achtergrond. Deze vouw je dubbel en je vouwt de plakrandjes. Deze plak je als eerste op de kaart.
Dit doe je met de punt naar voren. Maar dat wijst zich dan bijna vanzelf.
Daarna komt de tweede strook er op, en die staat een klein stukje van de eerste af.


En alles wat je nu moet doen is de boel beplakken.
Er zit ook een klein stukje dik mica in ( transparant plastic ) waar je strookjes van kan knippen
waar je, in dit geval, de luchtballonnen een beetje hoog boven alles uit kan laten steken.
Doe dit niet te hoog, want dan komt het uit de kaart steken als je het dicht doet.
Dat dicht doen, dat doe je iedere keer even tussen door om te checken of het goed gaat.


Ik vind dit een erg leuk pakket om een keer een ander soort kaart mee te maken.
En dit is alleen met de basis gemaakt. Je kan er natuurlijk zelf ook van alles aan toe voegen.


En je kan hem in een envelop stoppen om het te versturen.


Er zijn dus 6 pakketten die ik hier onder even plaats. Als je dan op het plaatje klikt kom je bij dat pakket. Ik zal de plaatjes wat groter laten zodat je het goed kan zien:


 



          

Geen opmerkingen: