Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 22 oktober 2021

Mintay Merry Christmas pocketkaart

 Hallo allemaal,


Dit keer ben ik eens bezig geweest met een oudere stansmal van Studio Light uit de Snowy Afternoon collectie. Dit is een heel leuk stansmalletje waar je een klein kaartje mee kan maken, maar ook kan je het heel leuk gebruiken als pocket. Hoe ik dit gedaan heb zal ik stap voor stap laten zien.


De mal heeft een basis van een buitenkant en twee rechthoekjes om er aan de binnenkant leuk designpapier in te doen. 


Allereerst heb ik de stans uit kraft papier gestanst. De vouwlijnen komen er ook meteen op te staan.


De vouwlijnen vouw je dubbel en dan past het sterretje in de opening.


Ik sneed een basis kaart van 15 x 15 en heb er designpapier op gedaan van 14.5 x 14.5 cm 



Ook aan de binnenkant heb ik er designpapier op geplakt.


Daarna heb ik de grote mal nog een keer gestanst uit designpapier. Langs de boven-onder en zijkant heb ik een klein stukje afgesneden om het basis kraft te zien.


Ook de binnenkant van dit kaartje heb ik beplakt met designpapier.


Op de achterkant heb ik een stukje dubbelzijdig tape geplakt en daarop een lintje.
Om straks de label niet te laten "haken" heb ik nog wat gewoon plakband op het lintje geplakt en goed aangeduwd. Zo kan de label er straks makkelijk in en uit.


Het kleine kaartje heb ik vervolgens op de voorkant geplakt. Een beetje aan de linkerkant zodat ik er aan de rechterkant nog wat plaatjes naast kon plakken.


En hier is het kleine kaartje open en komt de label er uit.
Die label heb ik gesneden van Kraft en voorzien van designpapier.


En de binnenkant van de kaart.
 De tekst is ook een onderdeel die in de leuke zakjes met elementjes zitten. Deze elementjes hoef je niet zelf uit te knippen want dit is al lekker voor je gedaan. Dat geld ook voor de plaatjes die ik op de voorkant heb geplakt. Lekker handig, en snel hihihi...



     

Geen opmerkingen: