Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 5 oktober 2021

Prettige kerstdagen

 Hallo allemaal,


We gaan heel zachtjes richting de kerst, naja, eerst nog herfst maar daar ben ik niet zoveel kaarten voor nodig hihi..... Daarom beginnen we maar met de kerstkaarten een beetje te verzamelen.

Van Studio Light kwam er weer een leuke set Essential stempels en masks uit en daarmee maakte ik deze kaart.  Ook gebruikte ik de nieuwe ovalen gelli plate van Lavinia.

Hoe ik dit gedaan heb zal ik proberen hier uit te leggen.



Als eerste heb ik de stempel op een stuk maskeerpapier gestempeld en uitgeknipt. Alleen aan de bovenkant. De zijkant heb ik breed gelaten zodat daar ook geen inkt of iets komt.

Daarna heb ik de stempel op een aquarel papieren kaart gezet.
Daarop plakte ik het uitgeknipte maskeerpapier.

Omdat ik met de gelli plate ging stempelen en ik dit graag op dezelfde plek wilde herhalen heb ik de gelli plate in de "deur" van de stempelhulp geplakt.
De kaart met het maskeer papier er op legde ik in de stempelhulp.

Op de gelli plate heb ik wat Distress Oxide inkt uitgerold met een brayer, heel dun en het lijkt dan of er niks op zit, totdat je het gaat afdrukken. Deze eerste afdruk heb ik met de Weathered Wood kleur gedaan. Een beetje grijsblauwe kleur. Na het afdrukken van de inkt met de gelli plate heb ik het deurtje weer heel voorzichtig open gedaan zodat de gelli plate op het deurtje bleef plakken.

Daarna legde ik een mask over de kaart met de print en heb ik de gelli plate voorzien van
Distress Oxide inkt in de kleur Salty Ocean en maakte de tweede print.
Dan komt de mask leuk tevoorschijn in dit geval als een soort ster.

Het maskeerpapier kon er af en ik heb de stempel een klein beetje kleur gegeven met
de watermarkers van Studio Light.


Op de ster heb ik nog kleine lovertjes geplakt die uit een doosje schudmateriaal komen.
Langs de ovalen gelli plate heb ik met een pen nog een tekst geschreven en de sneeuw op de bergen heb ik nog iets aangedikt met de snow crystal pen van Pentart.

Als laatste nog een tekst stempel er op en een zwarte mat kaart er onder.
En zo heb ik weer een kaart in mijn voorraad bakje voor de kerst.


En deze materialen heb ik gebruikt: