Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 11 oktober 2021

Facebooklive - Kerst met Studio Light door Janet

 Hallo allemaal,

Van Studio Light kwamen er wat nieuwe Essentials stempels uit.
Ook nog wat masks en stansjes. Maar met de stempels en een mask ben ik eens aan de knutsel gegaan.


De bovenste kaart had ik gemaakt en toen bedachten we dat het misschien ook wel leuk was om in een live te laten zien. Dus dat heb ik op 1 september gedaan.
De werkwijze van de bovenste kaart, die ook op de foto hieronder staat is als volgt:

*Stempel de afbeelding (huisje met bergen en bomen) op een maskeerpapier.
*Stempel dezelfde stempel ook een beetje onderaan op een kaart.
*Knip het maskeerpapier alleen aan de bovenkant netjes uit en laat de zijkanten wat breder als de kaart.
* Leg een gelli plate (ovalen) in een stempelhulp en voorzie die van Distress Inkt (ik heb Oxide gebruikt).
*Duw de stempelhulp dicht en maak de print over het maskeerpapier op de kaart.
*Leg een maks op de kaart en doe een wat fellere kleur inkt op de gelli plate en duw die nu op de mask en de kaart. Zo krijg je de mask te zien.
*Haal het maskeerpapier er af.
*Kleur de afbeelding in en schrijf een leuke tekst langs de rand van de gelli plate afdruk.
*Versier het nog een beetje met wat sneeuw en wat pailletten en plak de kaart op b.v. een iets grotere zwarte kaart. 
Dit is in een paar stappen de kaart met de ovalen afdruk. Dit heb ik ook tijdens de live laten zien.


Dan is er nog de kaart met de kerstballen.
Ook deze heb ik in de live laten zien.
Maar hier nog even de stappen:
*Maak een leuke kleur aquarel papier met b.v. Distress Inkt.
*Stempel de kerstballen er op. Dit kan zoals ik heb gedaan ook leuk met Versamark inkt en rode embossingpeoder.
*Knip ze uit.
*Stempel op de basis kaart een guirlande met de kleine stempeltjes die ook bij de kerstballen op het vel zitten. Dit heb ik met groen gedaan.
*Zet heel lichtjes door een mask wat kleur op de basis kaart onder de guirlande.
* Nu plak je met wat foam tape de kerstballen wat verhoogd op de basis kaart.
*Plak wat strikjes aan de bovenkant van de ballen.
* Plak er een leuke kleur matkaart achter. Dat is bij mij een rode geworden.

En wil je de live nog eens bekijken, dat kan je hier doen:




En de producten die ik gebruikt heb, die kan je hier vinden: