Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 25 oktober 2021

Kleurwerk op label

 Hallo allemaal,


Vandaag een kleurwerkje op een label van mij.
Toen het tag block van Studio Light uit kwam, heb ik die ook aangeschaft en bedacht me
dat ik daar eens op zou gaan kleuren. 

Ik heb een label van kraft uit de boekje gekozen en heb daar met Versafine Clair de stempel op gezet uit de JMA Collectie. De cyclaam. Deze heb ik ingekleurd met de Derwent Inktense.

Dit zijn potloden die je met een beetje water activeert en daarna, als het droog is, is het kleurwerk watervast en kleurecht. Ik vond het zelf best mooi uitpakken op kraft. Dit vond ik nog wel wat spannend omdat kraft natuurlijk niet zoals aquarel papier voor water geschikt is. Ik ben dus ook zuinig omgegaan met water.


Eerst heb ik de bladeren gekleurd met groentinten en ik zal hieronder straks even de kleurnummers noteren. Ik begon met de lichtste kleur en daarna steeds donkerder.
Als laatste nog wat met wit een paar accenten aangezet. Het mooie van deze potloden is, dat je het lekker over elkaar kan gebruiken.
Daarna kwamen de bloemblaadjes aan de beurt. Eerst heb ik het wit bovenaan de bloembladeren aangebracht en daarna een licht roze kleur. Dit heb ik met een waterpenseel geblend.
Als laatste nog een donkere tint roze. Toen het allemaal droog wat nog wat extra kleur her en der aangebracht tot ik tevreden was.



Daarna kon de opbouw van de label beginnen.
Eerst heb ik de grootste label van de stansen set van Studio Light gestanst uit kraft.
Het leuke is, die set stansen heeft dezelfde vorm als de labels uit het Tag Block.
Een maatje kleiner heb ik uit wit gestanst.

Uit een vel chipboard van Dutch Doobadoo heb ik strookjes gescheurd die ik links onderaan heb geplakt en rechts bovenaan. Daarop een witte halve doily, rechts bovenaan en daarop een stukje gescheur ribbelkarton. Vervolgens op het ribbelkarton de label en de andere helft van de doily.
Deze doily zat in mijn stansen bak en ik heb eerlijk gezegd geen idee waar die van is. Ergens denk ik dat ik hem gekregen heb bij de stansmachine van Gemini.

Aan de achterkant van de grootste label heb ik nog sierranden geplakt en die komen volgens mij ook uit de stansen set die je bij de Gemini krijgt. Maar er zijn van andere merken nog genoeg randstansen.

Rechts bovenin heb ik nog de filmstrip uit de JMA collectie geplakt en in het paars de vlindertjes, eveneens uit de JMA collectie.
Om de rand van de kleine label heb ik met een Posca pen nog wat witte stipjes gezet.

En met nog wat glitter steentjes, lint en touw door de labels vond ik het wel genoeg.
De kleurnummers van de Derwent Inktense zijn:

Voor de bloembladeren: 
Antique white - 2300
Crimson - 0530
Carmine pink - 0520
Shiroz - 0600

Voor de groene bladeren:
Antique white - 2300
Apple green - 1400
Light Olive - 1540
Spring green - 1550

En hieronder zal ik de gebruikte producten plaatsen.

Ik dank je voor het langskomen en graag tot gauw,