Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 9 oktober 2021

Facebooklive - Embossing resist kaarten met Janet

 Hallo allemaal,


Een tijdje geleden kregen wij de prachtige embossing resist stempels binnen van Crafter's Companion.
Dit zijn stempels die je gewoon kan stempelen, maar zoals de naam al zegt, kan je ze heel mooi gebruiken met embossingpoeder. Hier heb ik een stappen serie met foto`s gemaakt, en ook is er een live uitzending van geweest, die zal ik hier onder ook nog even plaatsen.

De eerste stap ben ik vergeten op de foto te zetten, maar die is niet zo moeilijk.
Neem een stukje aquarel papier met een maat van 20.5 x 14.5.
Gebruik je een stempelhulp dan leg je het papier daar in. Leg de stempel er in het midden op en doe het deurtje dicht. Gebruik je geen stempelhulp, dan stempel je de stempel netjes in het midden.
Het stempelen heb ik met embossing inkt gedaan. de Versamark.
Neem het  aquarel papier, kan met 200 of 300 grams, uit de stempelhulp en strooi er embossingpoeder over heen. Bij de stappen foto`s heb ik voor Distress Glaze gekozen in de kleur speckled egg.
Verhit de embossingpoeder en plak het papier met stenciltape of ander tijdelijk plakband netjes langs de randjes vast op b.v. een kraftsheet.


Als je de embossingpoeder er op hebt zitten en de randjes hebt afgeplakt, dan kan je het voorzien van
inkt op waterbasis. Ik heb gekozen voor Distress Oxide omdat dat zo mooi reageert op water.
En deze het beste werkt voor deze kaart. Als de inkt er op zit, dan veeg je met een keukenpapiertje, die droog is, even over de, in dit geval, de vlinders.
Daarna heb ik nog wat waterdruppels erop laten vallen en opgenomen met een keukenpapiertje.


Omdat ik een aantal vlinders wil inkleuren, heb ik ze eerst ontdaan van kleur.
De binnenkanten van de vlinders heb ik nat gemaakt met een penseel en opgedept met een keukenpapiertje. Zo gaat de kleur er af. ( althans bij de oxide inkt )


Alles heb ik even laten drogen en ben toen begonnen met het inkleuren van de kleine vlinders.
Dit heb ik gedaan met de aquarel set van JMA.


Het plakband blijft nog even zitten.
En de kleine vlinders hebben nu een kleurtje.


Met een witte posca pen ben ik wat randjes gaan doodlen die ongeveer de maat van de 
stempel hebben. En ik heb er een beetje mee gespetterd.


Op een stukje aquarel papier van ongeveer 200 gram heb ik nog een keer de vlinders met embossingpoeder gemaakt en die heb ik ingekleurd. Alleen de grote vlinders want de kleine gebruik ik hiervoor niet. Na het drogen heb ik de drie grote vlinders uitgeknipt.


Nu heb ik eerst het plakband er af gehaald.
Hierdoor is er een mooie witte rand ontstaan.


En de losse vlinders die kunnen nu opgeplakt worden.
Eerst plak ik alleen het lijfje vast.


Als het lijfje vast zit, dan neem ik een halve gleu drop en plak die onder de vleugels zodat ze een beetje van de kaart af komen te staan. Daarna heb ik er nog een paar sparkle steentjes op geplakt en het geheel op een roze kaart geplakt.


En zo heb ik deze vlinderkaart gemaakt.

Tijdens de live uitzending ben ik aan de slag geweest met 2 andere stempels.
Hiermee heb ik meerdere voorbeelden laten zien, want de stempels zijn echt veelzijdig.


Dit zijn 3 kaarten gemaakt met de doodle stempel.
Deze worden tijdens de live uitzending uitgelegd.


En dan nog de bloemenkaart.
Ook deze leg ik in de live uitzending uit.


En bij deze laat ik zien dat je er ook nog weer lekker doorheen kan kleuren met b.v. een witte posca pen. Zoals ik al zei, er zijn heel veel mogelijkheden met deze stempels.

En wil je de live uitzending nog eens zien, dan kan je dat hier doen:




En de materialen die kan je hier vinden:


https://www.hobbyvision.nl/nl/08-09-2021-janet-blaauw-crafter-s-companion-resist-clearstamps.html
 

Geen opmerkingen: