Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 14 oktober 2021

Window of Light

 Hoi!

Mijn beurt voor een blog en dan vind ik het leuk om procesfoto's te maken zodat iedereen ook echt snapt hoe een creatie tot stand komt (en eventueel ook zoiets kan maken indien gewenst).
Ik heb dit keer een pagina in mijn planner gemaakt, helemaal mixed media maar toch 'plat' zodat 'ie in de planner past. Dit is het eindresultaat:

Om deze pagina te maken ben ik meerdere avonden bezig geweest en heb ik vaak getwijfeld 'hoe nu verder'. Ik ben begonnen om het raam van Craft Emotions te stansen van 300 grams aquarelpapier, ik heb alle elementen van de Tim Holtz kaarsen, lantaarn en standaards gestanst en ik ben aan de slag gegaan met een muurstencil. 
Voordat ik het muurstencil aanbracht heb ik eerst heb raam neergelegd waar ik het wilde hebben en een licht randje potlood eromheen getekend. Zo wist ik waar geen stencil moest komen:



Toen de basis van de bladzijde klaar was heb ik eerst met distress inkt en oxides de kaarsen, lantaarn en standaards gekleurd. En wow, hoe leuk is dat geworden!! Nou ja, vind ik dan.
Ik heb Pumice stone, Black Soot en Walnut Stain gebruikt. Voor de vlammetjes heb ik Fossilized Amber en Crackling Campfire gebruikt:


Nog wat close-ups (eentje 's avonds bij kunstlicht en eentje bij daglicht):



Het plan is om de kaarsen en lantaarn achter het raam te plaatsen straks, zoiets:


Hierna was het dus even; hoe nu verder? Uiteindelijk ben ik begonnen met een beige acrylverf. Alle verf die ik gebruik op deze creatie breng ik aan met een babydoekje:


Laag 2 breng ik aan met een roestachtig bruin:


Hier ga ik meteen de mist in, want ik breng té veel verf aan... maar goed, niets aan te doen dus op naar laag 2. Een bruine acrylverf:


Eigenlijk had overal het effect moeten zijn als linksonder het geval is, maar uiteindelijk ben ik toch niet ontevreden. 
Dan moet het raam gekleurd worden, hier kies een Distress Paste van Cadence voor:


Het allermoeilijkste vind ik het kiezen van de kleur voor achter het raam. Uiteindelijk pak ik toch mijn Distress inks er weer bij:


Tijd om de kaarsen en de lantaarn op te plakken. Ik kies er nog voor om 'licht' aan te brengen met Distress Oxide:


Dan is het kijken of het raam past en jawel! Gelukt:


Ik vond het een beetje een kaal raam, dus ik heb nog een stukje kant toegevoegd als gordijn en ook het kant bewerkt met wat lichtbruine Distress ink:


Tot slot heb ik nog een tekst toegevoegd, een kartonnen tekst van Tim Holtz:


En zo kwam ik tot het eindresultaat:


Zo, wat een leuk project om te maken! Het heeft me vele uurtjes knutselplezier opgeleverd.
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om het proces mee te kijken middels de foto's en graag tot de volgende keer!

Liefs, Reanna



 

 

Omdat foto's plaatsen zeer lastig is in het blog, hierbij een lijst met de kleurmiddelen waarbij je doorgelinkt wordt naar de webwinkel als je op het woord klikt:

En dan nog lijm: Tacky Glue
Oh, een heattool is natuurlijk ook superhandig! heattool 


8 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Mooi!! Groetjes Betha

Reanna van Haren zei

Dank je, Betha 💕

stieneke zei

Prachtig geworden, bedankt voor de foto's met goede uitleg er bij.

Gonneke zei

Gaaf Reanna, de Pumice Stone is idd een gaaf 'zink' kleurtje. En fijn te combineren. Dank voor de uitgebreide uitleg met foto's.

Vera van Rooijen zei

Dit is gaaf geworden. Leuk om te zien hoe je weer bij distress ink uitkomt, dat heb ik nou ook....😁

Reanna van Haren zei

Dank je wel en graag gedaan!

Reanna van Haren zei

Ik merk dat ik deze kleur vaak gebruik, eerdaags maar eens een nieuwe bijbestellen.

Reanna van Haren zei

Het blijft gewoon gaaf spul!