Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 29 november 2021

Challenge 115 Christmas Candle

 Hallo allemaal,


Hebben jullie de nieuwe challenge van deze al maand gezien?
Het thema is Christmas/ Kerst.
Ik maak voor mijn tantes altijd een project ipv een kerstkaart.
Deze keer is het een kandelaar geworden.


Ik zal hier uitleggen hoe ik deze gemaakt heb.


Je begint met een A4, de hoogte bepaal je zelf. Maar bij elke kandelaar 
is de breedte de maat van het A4 papier. Ook het rillen is voor elke
kandelaar gelijk in de breedte, ongeacht de hoogte.
Ik ben uit gegaan van designpapier 15-15 en 20-20 cm bij mijn uitleg.
Voor de hoogte tel je 1,5cm rillen er bij elke hoogte bij,
 dat is de plakstrook voor de bodem.


Beplak je basis met designpapier.
Nu gaan we de deksel maken.


De maten van de deksel zijn bij alle kandelaars gelijk, ongeacht de hoogte.
Ik heb gerild op 1,8, omdat mijn kaarsjes 1,8cm hoog zijn.
Bekleedt de deksel zo als op foto met designpapier.

Voor het lichtje moet er nog een gaatje inkomen.


Bepaal het midden en leg daar een stansje op waar
je lichtje doorheen kan (aan onderkant van je deksel).
Nu kun je de plakstroken van de deksel nog vastplakken. 
En is de deksel klaar.

Je kunt je lichtje tegen de deksel aanplakken maar ik maakte nog twee gaatjes en deed daar een touwtje door. Zo houdt je het kaarsje ook op zijn plek en het versierd meteen de bovenkant.

Snijdt nog een vierkant van 7-7 cm voor de bodem en plak die tegen de plakstroken. 
Zo creëer je een doosje.
Ik stop er denk ik nog een zakje met snoepjes in.


Versier je kandelaar nu verder naar eigen inzicht.




Ik wens jullie veel knutselplezier en heb jullie hopelijk weer wat inspiratie 
kunnen geven.

De blokjes designpapier die ik gebruikt heb zijn van StudioLight; Sending Joy
Misschien dat je die in huis hebt, anders is dit natuurlijk met elk designpapier te maken.

Voor de gebruikte materialen, klik op het plaatje en je komt zo in de webshop van Hobbyvision.


 


  



  

4 opmerkingen:

Anoniem zei

super leuk project en geeft ideetjes voor de Kerst.
Zou wel graag willen weten waar je die lichtjes kan kopen.
Alvast bedankt!

Betha Horsmeier-Bouter zei

Geweldig mooi! Groetjes Betha

Susan van Poppel zei

Mijn lichtjes kocht ik bij de action.

Anoniem zei

ooh, zijn het gewoon van die standaard theelichtjes op batterij ?!
dat kon ik niet zo opmaken uit de foto.
maar dan ga ik de opbergbak voor de kerstspullen maar eens omkeren ;-)