Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





woensdag 3 november 2021

Facebooklive - Lavinia kaarten met Janet

 Hallo allemaal,

Mocht het jullie nog niet weten, dan bij deze...ik ben best wel een beetje verkocht aan het maken van Lavinia kaarten. En als ik er eenmaal mee bezig ben, dan maak ik er vaak meerdere.

Zo heb ik tijdens een live uitzending laten zien hoe de onderstaande kaart gemaakt is.
De opbouw van begin tot eind. Dus als je wilt kan je dat nog terug kijken.


En omdat de spulletjes er toch nog lagen, heb ik de onderstaande kaarten ook nog gemaakt.


De kaart met de drie huisjes, daar heb ik even een stukje maskeer papier bij gebruikt. Dit is een soort sticker die je er zo weer af kan halen. Je stempelt er in dit geval het grote uit en de kleine voorste op en knipt deze uit. Na het stempelen van deze twee op de ECHTE kaart plak je ze even af met de maskeer stickers die je gemaakt hebt. Dan stempel je het derde huisje in het midden. Als je dan de stickers er af haalt, staat het huisje op de achtergrond tussen de twee die er al stonden.

Daarna de opbouw gedaan, die eigenlijk hetzelfde is als die van de live.


Dan had ik ook nog een achtergrond liggen in donkerblauwe en paarse tinten.
Hier heb ik een grote maan op gemaakt. De bergen heb ik gedaan door een dun papiertje te scheuren en daar inkt vanaf te vegen op de kaart. Met een wit chalk krijtje en potlood nog het water wat witter gemaakt en wat mist tussen de bergen. Daarna de figuren er met zwarte Versafine Clair op gestempeld.
Ter afwerking nog wat glitters en veel witte posca pennen en uniball pennen.


En ook deze achtergrond lag er nog.
Zelf vind ik de maan een beetje mislukt, maar ach, zonde om weg te gooien.
Ook hier het huisje weer zoals in de live en daarna de opbouw weer met stempels en inkten.


En de laatste ook die heeft een achtergrond met inkt spray`s zoals in de live en daarna heb ik het
 opgebouwd met diverse pastel krijtjes - potloden en inkten.
De huisjes ook weer zoals ik tijdens de live liet zien.

De live, die kan je hier terug kijken:


En de artikelen die ik gebruikt heb, die kan je hier vinden: 

                   https://www.hobbyvision.nl/nl/06-10-2021-janet-blaauw-lavinia-kaart.html



1 opmerking:

Angélique zei

Ik vind ze geweldig, ben er verliefd op. Ik leer heel veel van jouw video's, deze ga ik ook weer bekijken. Dankjewel dus!