Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 6 november 2021

Kerst op de boerderij

 Hoi!

Mijn beurt voor een blog en je weet... die maak ik altijd met véél procesfoto's.
Kerst komt er volgende maand alweer aan en ik zit volop in het Kerstkaarten maken. Ook dit is een mixed media Kerstkaart geworden. 

Zie hier het resultaat:

Ik begon deze kaart met een idee; ik wilde de schuur combineren met poinsettia's. Ik ben begonnen met het stansen van de schuur van Elizabeth Craft Designs en heb de onderdelen vervolgens in een steen- en hout embossingfolder door de machine gehaald. Eerst de schuur zelf (niet de deuren) met een steen embossingfolder (van Tim Holtz):


Hierna heb ik het dak, de kozijnen en de deuren in de hout embossing folder door de machine gehaald. Zie hier alle resultaten:





Gaaf hè!

Ik pakte mijn Distress inkten en oxides erbij om te kleuren:



Ook voor de achtergrond van de kaart gebruikte ik Distress oxides en inkt:


Ok, de schuur is klaar en de achtergrond van de kaart ook. En dan? Eerst heb ik een van de nieuwe stempels (en stans) van de Beautiful Blooms stempels erbij gepakt. Het hert met de bloemen heb ik gestempeld en gestanst, even kijken waar die moet komen:


De stempel moet natuurlijk wel gekleurd worden en ik houd het bij Distress inkten en oxides zodat ik in dezelfde kleurstijl blijf. Het was een kwestie van wat inkt op mijn glasplaat, nat maken en kleuren maar:


Ik kies ervoor om rechts van de schuur ook nog iets te plaatsen en stans de Kerstbomen van de Mason Jar en natuurlijk de poinsettia's. Alles van Elizabeth Craft Designs.



Voordat ik alles opplak heb ik nog wat jute op de kaart geplakt. Als alles is opgeplakt breng ik sneeuw aan met de nieuwe Snow Effect stift van Studio Light, deze blijft mooi wit:


Ik besluit de kaart te matten op parelmoer goud papier:


Op dat moment dacht ik, ik ben klaar:


Maar nee.... uiteindelijk heb ik nog met witte acrylverf gespetterd voor meer sneeuweffect. En ja, nu is de kaart af! Een foto bij daglicht leverde het volgende mooie plaatje op:


Ik hoop dat je het leuk vond om dit blog te lezen (of nou ja, om plaatjes te kijken) en mocht je ook zoiets gaan maken; veel plezier!

Liefs, Reanna