Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zondag 7 november 2021

Facebooklive - Alcohol inkt kaartjes in herfst stijl met Janet Blaauw

 Hallo allemaal,


Een tijdje terug heb ik een live uitzending gegeven waarin ik liet zien hoe je met alcohol inkt een 
leuke serie kaartjes kan maken. In dit geval zijn het een beetje herfst achtige kaartjes geworden, maar door de kleuren en de plaatjes aan te passen, kan je ze in allerlei thema`s maken.


De bovenstaande foto zijn de vier kaarten die ik maakte tijdens die live.


Voor de bovenste kaart ben ik begonnen met het maken van een vel Yupo papier en alcohol inkt.
Ik druppelde wat kleuren, die ik hieronder in de link zal plaatsen, op een vel Yupo.
Dit heb ik laten drogen en daarop ben ik gaan stempelen met Versamark en wat stempels van herfst bladeren. Hierop heb ik witte embossingpoeder gestrooid, en met een heattool heb ik dat laten smelten.
PAS OP MET EEN HEATTOOL EN EMBOSSINGPOEDER OP YUPO PAPIER WANT DAT MAG NIET TE HEET WORDEN, ANDERS TREKT HET PAPIER KROM.
 Beweeg dus de heattool steeds heen en weer.

Uit dat vel heb ik vervolgens 6 kaartjes gesneden van 4.5 x 4.5 cm.
Deze heb ik gemat op gouden glitterpapier van blokjes op 5 x 5 cm.
Het geheel plakte ik op een witte basiskaart van 10.5 cm x 18 cm

Als laatste nog een los blaadje en een kleine tekst en klaar was de eerste kaart.


De tweede kaart is door simpel een strookje van het Yupo papier te snijden op 6 cm x 14.5 cm. Dit op een basis kaart van 10.5 x 15 cm te plakken en daar wat plaatjes op. De plaatjes heb ik wat verhoogd opgeplakt met wat gluedots.


Deze laatste twee kaarten zijn eigenlijk spiegelbeeld van elkaar.
De onderste maakte ik eerst door een stuk wit cardstock op maat te snijden en daar een vierkant uit te stansen. Deze witte kaart plakte ik op een stuk Yupo van 9.5 x 14 cm  en dat geheel op een basis kaart van 10.5 x 15 cm. Daarop plakte ik nog wat ingekleurde paddenstoelen en een heel klein tekstje.
De bovenste kaart heb ik net andersom gemaakt. Dus het vierkantje wat ik over hield, dat plakte ik op Yupo papier van 9.5 x 14 cm en dat weer op een basis wit van 10 x 14.5 en als 
laatste op kraft van 10.5 x 15 cm. Daarna nog een leuk plaatje er op en klaar was nummer 4.


Zo kan je dus met een leuke achtergrond gemaakt met alcohol inkt diverse leuke kaartjes maken.
En wil je nog eens terug kijken hoe ik dat gedaan heb, dan kan je hier die live
uitzending vinden:


https://www.youtube.com/watch?v=3MdOrR6JO-c

En wat ik allemaal gebruikt heb, dat kan je hier vinden:



 

2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtige kaarten! Groetjes Betha

martina's kaartjes zei

supermooie reeks,
geslaagde kaartjes
grtjs,martina