Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 2 november 2021

Winter time

 Hallo allemaal,


Kerstkaarten met ballen, of eigenlijk halve ballen, ik ben er dol op.
Zoals jullie misschien wel weten, is er bij HobbyVision een heel scala aan schudmateriaal te vinden.
Dat kan je natuurlijk ook heel leuk in een halve bal gebruiken op een kaart.
Hoe ik deze heb gemaakt, zal ik hier uitleggen.


Als eerste heb ik de basis gemaakt. Een kaart met een verdieping er in.
Dit doe je als volgt:
Neem cardstock of kraft papier van 14 x 29 cm.
Ril dit op 14 en 15 cm. Vouw die rillijnen.
Teken hulplijntjes die je rilt op 1.5 cm van de kanten af en daarna nog weer op 2.5 cm vanaf alle kanten. Dus die keer van de buitenkant en 1 x vanaf de middelste rillijn gemeten.
Snijd nu een kruis van de hoekjes van de vierkantjes die je getekend hebt.
Nu vouw je de driehoekjes. De langste rillijn vouw je naar achteren en de kortste rillijn vouw je weer naar voren. Snijd nu twee vierkanten cardstock of kraft van 10.5 x 10.5 en plak dit in het vierkant met de driehoeken er tussen zodat je een bakje krijgt.


In het bakje, aan de buitenste randjes en in de binnenkant plak je nu designpapier.



Dan plak je de halve transparante bal in de verdieping waar je dan eerst wat schudmateriaal in doet.
Ik heb zelf de kaart plat gelegd, het schudmateriaal OP de kaart en daarna de halve bal er op geplakt.
Dit plakken heb ik gedaan met Dutch Doobadoo lijm.
In het balletje heb ik de  mixed media balletjes van Cadence gestopt. Dit vond ik wel wat hebben van sneeuw balletjes en ze zijn super licht.
Daarna heb ik de kaart verder versierd met de diverse elementjes uit het designpapier vel wat in de set zit van AB - "the winter time"  Om de bal, heb ik eest ook nog wat wondgaas geplakt.

Ik hoop dat je het zo een beetje duidelijk is en wie weet heb je er een ideetje aan overgehouden 



En deze materialen heb ik gebruikt:

     

Geen opmerkingen: